Pages

Thursday, November 21, 2013

Majalah online dunia metropolitan

Posted by ika sulaika at 2:19 PM


Firstly aku nak ucapkan seguni thanks for my reader sebab sudi baca entry2 aku yang daif nih :3 Walaupon aku masih belum ada fix reader macam idola aku Irine nadia marcello dan sifu aku zaza zehra tapi aku akan berusaha pikat pembaca blog. Mungkin blog aku ni bergenre cerita budak baru nak up kod hakhak. Semakin hari , orang yang datang membaca semakin bertambah dan korang memang suka baca about produk kan? Thus , im promise to improve my witting and write high quality topic that many girls always read in my blog. Beauty :)

********

OK let back to the topic , who love to reading book , magazine , novel etc ? put your hands up ! Ohhh you love to read like me , sepsep <3 What theme you like ? For me i love to read about girlish topic such as beauty , fashion , girl's life , health , religion , world and more :3 So , i think dalam dunia yang serba canggih ni macam-macam boleh jadi. 

Masa zaman kecik2 , kalau nak baca something boleh beli dekat kedai atau pergi perpustakaan ataupon tukar2 buku dengan kawan. Lepastu , you read together with your sister then suddenly gelak sendiri. Dalam dunia yang serba canggih ni , korang tau tak yang ada satu majalah keperempuanan dengan grafik yang cukup cantik dan online ? Tau tak tau tak ? ^^ Haaaa let me tell you.



Nama majalah ni adalah Eternity daripada Media Glam. Apa yang bestnya majalah Eternity ni ?

Syarikat Media Glam Sdn. Bhd. ditubuhkan adalah bertujuan untuk menyedia dan mengedar bahan bacaan terbitan secara elektronik/digital kepada masyarakat. Ini adalah salah satu inisiatif bagi membangunankan bidang teknologi maklumat dan komunikasi (ICT) di Malaysia. Kita ketahui bahawa, bahan bacaan seperti buku, majalah dan akhbar merupakan saluran penting dalam proses penyebaran maklumat serta pengembangan ilmu. Atas dasar ini, Media Glam Sdn. Bhd. melalui laman sesawang, http://www.mediaglam.com, memegang tanggungjawab itu dalam menggiatkan usaha menerbitkan bahan-bahan bacaan digital yang dapat membangunkan pemikiran serta pandangan hidup masyarakat Malaysia berlandaskan minda yang dinamik, menghargai kemajuan dan berkeinginan untuk terus maju di dalam arus pembangunan teknologi maklumat (ICT) negara.

Media Glam Sdn. Bhd. memainkan peranan sebagai penerbit majalah-majalah dan bahan bacaan yang inovatif dan berinformasi untuk tatapan semua lapisan umur masyarakat Malaysia. Sebagai sebuah badan korporat yang bertanggungjawab, Media Glam Sdn. Bhd. menyediakan akses secara percuma kepada orang ramai untuk membaca serta memuat turun kandungan bahan bacaan dan majalah digital terbitan kami. Diharapkan dengan usaha ini, pihak syarikat Media Glam Sdn. Bhd. dapat mengoptimumkan penggunaan dan kemahiran literasi ICT di kalangan masyarakat. 

  • Dia seakan buku online yang ada grafik cantik macam majalah yang betul2
  • Banyak topik untuk perempuan yang bukan terikat dengan 1 tema/isu sahaja
  • Majalah ni boleh diselak helaian demi helaian macam buku biasa siap ada bunyi lagi
  • Boleh di zoom in dan di zoom out untuk memudahkan pembacaan
  • Tulisan yang mengunakan fone yang jelas dan mudah untuk dibaca
  • Jenis penulisan yang mudah di fahami
  • Isi yang jelas dan menarik
  • Ada application hand yang boleh korang guna untuk keatas/kebawah halaman eternity
  • Ada 5 topik besar (cover girl, Favourites , highlight , features dan libur )

OK ini contoh screen capture oleh irine nadia marcello selaku cover girl untuk edisi terbaru majalah Eternity.



 Selain tu , Fatin Liyana pon pernah jadi cover girl :


Kalau korang terlepas edisi majalah etrnity yang lepas , dont worry i tell u. Korang boleh godeh2 balik Laman Media Glam untuk cari edisi yang korang nak baca. I tell u ya , laman eternity ni sangat mesra pembaca. Tak memeningkan kepala pembaca untuk mencari edisi2 yang lepas.


 Korang - korang jangan risau kalau nak masuk laman ini. Meskipun laman ni online tapi percuma. Paham tak percuma tu maksudnya tak payah bayar langsung. KOrang nak tamak haloba baca sampai mata terjojol pon tak apa. Tak ada sapa nak marah. Tapi internet kene bayar lah. Kalau tidok macam mana nak baca -_- For those yang pakai smart phone tuh , kalau dah tak sempat nak pergi kedai beli majalah kecintaan hati , why not korang baca je majalah eternity. Sambil berjalan sambil baca. Wah nampak stylish dan moden gitu. Sesuai lah dengan trendmark Eternity iaitu WADAH GENERASI MODEN.

Kalau korang berminat nak baca semua edisi eternity boleh KLIK SINI untuk ke laman majalah online tu.

Sebelum tuh , mungkin korang jugak berminat dengan 2 entry aku yang paling mendapat sambutan yang mengalakkan ini Antara pencuci safi balqis perfect 10 vs Safi Natural 
dan Krim pencerah safi fair beauty (testimoni). Dan untuk mengetahui banyak isu dunia boleh KLIK SINI dan untuk buat duit secara online boleh KLIK SINI .

Entry ini dikreditkan kepada sumber Irine nadia marcello dan Fatin Liyana

0 comments on "Majalah online dunia metropolitan"

Post a Comment

 

IKA SULAIKA Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal