Pages

Wednesday, January 1, 2014

review novels and the other khairul

Posted by ika sulaika at 6:50 PM



Secara jujurnya yang bukan ada unsur2 gebang is hobi aku membaca TAPI aku hanya baca something yang aku minat.Yang ada daya tarikan. Yang buat aku ikhlas nak baca (ada jenis membaca tak ikhlas such as baca buku teks sekolah muehehe). So , aku suka baca novel (genre khawin paksa sangat yuck! kartun nak mamp.Macam tu jugak movie khawin paksa.Yeah aku maksudkan kau playboy itu suami aku.) , majalah (gegirl , life's gegirl , fashion's gegirl, talk's gegirl & all about gegirl. I love it!) , Blog (blog gegirls yang very humor and so gegirl , blog boys yang very humor , college life etc). So, macam aku cakap. Genre khawin paksa is yuck! Semakin banyak novel khawin paksa , semakin loya tekak aku. Kalau dulu , ya it hot! sebab tak banyak genre banyak macam tu. Menarik gila kod. Tapi kalau dah semua sipnosis novel kat kedai bergenre khawin paksa memang mual! So , sepanjang cuti 2013 aku dah terlekat dengan 3 novel cinta yang berlatar belakangkan dangerous , curious , killed etc. Ohsem kan! So aku nak share lah kat sini 3 buah novel action love and sebuah blog lelaki yang ada sensitivity of humor. 

I love you , Stupid (Melur Jelita) RM 39.00/RM 39.90
 


I Love U StupidKISAH KEMANUSIAAN YANG PENUH DENGAN KASIH SAYANG. Perjalanan hidup Iris mencari jawapan kepada rasa sepi dan tidak berpunya yang sering bertandang dalam hatinya.
Aku Iris the diva. Pembunuh senyap lelaki tanpa bayang! I’m bad and I’m dangerous!
Aidan? My main course yang sangat menyelerakan!
“Saya nak Inspektor Iris digari dan dihukum kerana telah mencuri hati saya. Saya dah X-ray tubuh Inspektor Iris, saya nampak hati saya berada dalam hati Inspektor Iris… – Aidan 
Abang pedas? Eye Mo aku!
“Apalah sangat dengan saman yang setakat 300 ringgit tu? Lebih dari tu I boleh bayar. Berbaloi dapat love letter dengan hot guy ni.Handsome dan pedasss!” - Iris
“Kesalahan keempat, cuba menggoda polis. Kesalahan kelima, menghina kerja polis, kesalahan keenam cuba menghalang polis dari menjalankan tugas...”  – Abang pedas
Inspektor Ebrahim? My parfait, perfect!
“Sir! How could you! Menggoda seorang gadis di bawah umur?” - Iris
“Bukan di bawah umur, gadis di bawah sedar, di bawah pengaruh kurang cerdik!” - Ebrahim
Firman? Yucks! Mulutnya, ya Rabbi! Lebih pedas dari segalanya!
“Untuk bodyguard saya… yang sangat macho, stylo… dan…”
“Dan apa?” - Firman
“Ermmm… satu hari nanti dan apa, akan terjawab. So biarkan saja tempat kosong itu.” - Iris
Lara, Farina dan Violet, my divas. We’re hot, sexy and naughty. Bukan sembarangan lelaki boleh mendampingi kami dan kami juga tidak mendampingi sembarangan lelaki.
Kegembiraan aku dan divas tidak berpanjangan apabila berlaku satu peristiwa yang tak dapat aku lupakan sampai bila-bila. Demi memenuhi hasrat terakhirnya, aku membawa misi yang besar dengan mengharung hidup di tempat asing yang sangat mencabar.
“Anakku, di mana anakku. Saya sanggup buat apa saja asalkan anak saya dikembalikan… Tolonglah, saya merayu.”
Semua yang berlaku mematangkan aku tentang kehidupan… tentang Islam, agamaku… tentang rasa cinta yang sebenar-benarnya cinta…
“Selama ini saya merasa sepi dan tidak berpunya. Tiba-tiba saja rasa itu menghilang bila saya mula beristighfar…”

Siapa yang patut baca novel ni :
- Girl gedik , perasan gedik dan tak gedik tapi nak tau macam mana rasa jadi gedik.
- Girl yang angau nak feel ada hero yang pandai belasah orang (rescue)
- Suka baca novel tebal2
- Suka adventerous , tertanya-tanya , feel aksi
- Kuat berangan

Rating : 4.5 / 5.0 *ada part yang di potong :'(*
aku berani letak point yang tinggi sebab aku bet korang akan harap watak utama adalah korang. Serious i did. i admit it. Dan novel ni buat aku nak dapatkan sambungan nye yang berjudul "My precious iris". Aku bet lagi , novel ni akan jadi favourite korang.Serious.

Ops! Zulaikha (Hasrudi Jawawi) RM 27.90  

 
Zulaikha akhirnya terperangkap di antara kerjaya dan cinta. Dalam satu kes besar melibatkan dadah yang perlu disiasat, Zulaikha terjebak dalam cinta dua orang lelaki. Kedua-duanya merupakan suspek utama. Sebagai seorang anggota polis yang berpangkat inspektor, dia perlu mengasingkan hal peribadi dan kerja. Tapi soal hati sukar diduga. Hatinya sudah terpaut pada salah seorang suspeknya sendiri. Jadi, siapa pilihan Zulaikha? Sama ada Darwish ataupun Qadir? Di antara keduanya, siapa suspek sebenar kes yang disiasat? Atau dia menolak kedua-duanya dan memilih Kamal, rakan setugasnya yang telah menaruh hati kepadanya sejak sekian lama.

Siapa yang patut baca :
- Yang suka pada kerja2 polis (inspektor , chif inspektor etc)
- Yang suka cinta antara boss and personal assistant
- Suka baca bila 3 orang fight rebut hati seorang awek
- Suka bezakan lelaki kebudak-budakkan dengan yang berkalibel
- Suka cabaran , tertanya-tanya
- Suka genre penyiasatan kongsi gelap tapi tak ada part pergi siasat sangat (tau2 je inspektor dah check dokumen , dah check itu dan ini)

Rating : 3.0/5.0
Walaupon cerita tetang penyiasatan polis kepada suatu kes apak besar nak mamp tapi tak berapa ada cabaran sangat. Aku tak rasa feel yang gempak segempak i love you stupid. But novel ni ok untuk orang yang suka cerita cari2 penjahat tapi tak suka part2 siasat jer *siasat is boring*.Kalau korang buat pengiraan umur watak , ada yang tak logik dengan kewatakkannya(sila fikir logik part umur darwish dan kaitkan dengan b/g dia)

Oh My bodyguard (Hanny Syazwani) RM 19.90

 http://www.belibukuonline.com.my/1756-2900-large/oh-my-bodyguard.jpg
Ivan Lee, lelaki dingin namun penuh karisma. Dalam karismanya, pemuda berketurunan Cina ini adalah bodyguard keluarga hartawan bernama Ahmad Ghazi. Pada masa yang sama dia juga seorang perisik rahsia tanpa pengetahuan majikannya. Hubungannya dengan Ain Qistina, puteri tunggal Ahmad Ghazi agak dingin lebih-lebih lagi apabila mengetahui gadis itu mempunyai hubungan istimewa dengan Dain Hakimi. Walau bagaimanapun, segalanya berubah sebaik sahaja berlakunya pelbagai peristiwa menarik di Shinjuku. Ivan Lee menyimpan rahsianya sendiri. Tujuannya cuma satu, ingin mencari kebenaran di sebalik kematian keluarganya sehingga membawa dirinya ke Jepun. Apakah sebenarnya yang berlaku di Shinjuku dan siapakah pembunuh keluarga Ivan Lee? 
Siapa yang patut baca novel ini :
- Berangan nak ada bodyguard korean-look
- Curious yang tinggi
- Suka cerita pembunuhan misteri HAHAHA <--gelak syaiton
- Suka part klimaks yang akhirnya korang akan cakap "lol just that? -_-"
- Nak baca hero kuat gagah perkasa sebab dinyatakan dilatih dari kecil tapi kau tak rasa dia kuat sampai nak kata "Lol! mana part lawan yang gempak?" yeahh -_-

Rating : 2.3/5.0
Banyak yang aku tak suka dekat novel ni.First, kurang part bodyguard teliti apa yang anak majikan dia buat.Second, klimaks yang tak memuaskan sampai kan aku kata "hah?! tak dasyat pon" hehe. third, terlampau banyak beritahu watak ni begini begini tapi prove yang sikit. Tak puas nak baca. Tapi novel ni sesuai untuk those yang nak jinak2 baca genre macam ni tapi tak nak 'berat'. Apa pun novel ni okey. Tapi ni tetap genre favourite aq , PENGKHIANATAN. gempak kod hehe.

Blog : TheOtherKhairul (TOK) blogspot dot com [Link]

 
Pedulikan perkataan " ni dia blog aku"

Blog seorang lelaki yang misteri dan humor. Aku suka gelak dan dia boleh buat aku gelak walaupon aku tak tahu muka dia macam mana. Dia kata dia tak hensem. Jadi ... jadi .... err .... em .... aku percaya yang dia tak hensem. Langsung tak hensem!. ehem. Blog dia penuh dengan perempuan. Repeat. perempuan. Tapi sebab apa? yeahhh sebab dia banyak sangat tulis about relationship , friendship , boysgirls etc. Aku pernah baca yang perempuan banyak belajar dari bahan bacaan (followers dia -_-) dan lelaki belajar dari pengalaman (owner blog yang akan kaji dulu sebelum tulis topik yang follower dia nak baca). Hobi dia? Kutuk perempuan! Yeah im not kidding yaw. Dia memang suka kutuk perempuan tapi aku pon tak paham kenapa makin dia kutuk girls , makin berduyun girls yang follow blog dia and ikut every post dia. Amazing kan dia. Yeah! Dia amazing. Aku pon kadang2 terasa tapi makin terasa makin nak baca blog dia. NAK NAK NAK!!! Sebab walaupon dia kutuk perempuan tapi kutukan perlian yang buat kita fikir 2x. Yup im not kidding. Dan kadang2 banyak post dia yang buat kita fikir luar kotak.Dia sangat amazing dan ada daya tarikan."Dia" dekat sini bukan mr k tapi blog mr k. Mr k pernah kata , girlss yang love him tu bukan fall in love dengan dia tapi dengan blog dia sahaja. Amazing kan? hanya cara penulisan dapat pikat hati perempuan. Tapi dia kata hidup dia sucks! jadi aku percaya bulat2. Hidup dengan dia tak best. Baca blog dia je best. Kan aku dah kata , aku percaya dia. Dia kata apapon aku percaya. Jadi betullah kod hidup dia sucks.Ehem.Tapi tapi tapi blog dia best sangat! Korang kene baca blog dia lagi2 bila dia post about boysgirls. Mr k , i admit falling in love with your blog but not you mr k cuz your life so sucks. hehehe. Kau je kutuk perempuan. Aku pon nak kutuk kau jugak XD

Rating : 4.1 / 5.0
Tara!!! aku letak point yang tinggi jugak sebab aku bet kalau korang normal , korang akan suka baca blog dia. Kalau korang rasa blog dia tak best , korang sangat pelik. Walaupon best tapi agak bullshit! hehe. Actually im done read all his post from 2011-2013. Now i process baca post dari 2009-2010.Look! aku hanya akan baca every post someone kalau aku kata aku suka ;) Meh sini aku copy satu entry dia WW (Wordless wednesday) blog dia. Credit pada mr k. Bawah ni aku copy entry dia.
____________________________________

Rabu, 15 Jun 2011

(WW3) Everything Men Know About Women

Assalamualaikum


Clearly.

# Nothing? HAHA! Amazing kan blog dia?

0 comments on "review novels and the other khairul"

Post a Comment

 

IKA SULAIKA Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal