Pages

Wednesday, July 10, 2013

Puasa tika ini ♥

Posted by ika sulaika at 5:48 AM


Tika ini 
perut sedang mengahadap makanan yang aku telan sahur 10 minit lepas.
2% air dalam badan hilang. aigoo. 
Tapi sudah di topup dengan air baru. yeah.
harap dapat menampung.


Sahur pertama untuk tahun ini :)
aku dengan ayah je puasa.
emak peot , ila peot , iza protprotprot.
hahaha sakit perut yang melampau sampai dot dot dot.
Tak tahulah tahan ke tidak budak kecik tu.


Sahur aku biasa saja.
tak ada KFC , tak ada Pizza hut , Tak ada ayam percik ke hapa.
cuma nasi berlauk biasa.
mak yang masak .
sedap !!!!!!.


Dan cubaan pertama aku agak berjaya lah.
Mengunyah 44 kali mengikut sunah nabi.
Tapi ........ ada yang terlebih ada yang terkurang.
takpe. Orang cakap first try. Kau apa tahu?.


Niat di hati supaya perut tak mengila senak macam 2 hari lepas.
Niat di hati supaya dapat membekalkan lebih banyak tenaga.
Niat di hati tuk hilangkan imaginasi kene operate.
Supaya arep tak payah bayar bil hospital.
sebab dia student netherland maritim lagi.
Buat xsaimen tak dapat duit pon.
Haha kesian dia kahkah.
Aku pembuli !
dalam mimpi..


Mak ,
sanggup bangun pukul 4 lebih untuk masak.
Aku anak dara nya ...
masih terbongkang atas katil,
kau pikir lawak , ika ?
takpe. mak tak marah.


Pukul 4 mak kejut aku.
Liat .
Hah ! ni lah yang mak marah
eh eh eh alaaaa :'(
ihik !


Masa nak sahur atas meje.
Ayah ..
Ayah tidur atas meja dan aku ikut
yeah geng


Sekarang aku sedang menaip tentang ceritera baru sahur tadi
eh aku tengok jam netbook
Oh , dah 23 minit berlalu
Aku mengambil masa 13 minit untuk taip . tahniah.


Korang , aku nak cakap ini.
Tapi ........ aku malu .
Eh , tak payah ngada sangat lah kan.
Lempang kang . ihik !


Korang .....
"SeLaMaT mEnJaLaNi IbAdAh PuAsA dI bUlAn RaMaDhAn"

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/p480x480/268978_246308585511367_182363654_n.jpg



0 comments on "Puasa tika ini ♥"

Post a Comment

 

IKA SULAIKA Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal