Pages

Sunday, June 30, 2013

Aku bukan budak pandai pon :P

Posted by ika sulaika at 11:14 PM



Macam tak percaya je aku amek Sains Tulen . Betul ke benda tu yang aku nak jawab SPM nanti ? Adoi . Aku bukan nye rajin sangat nk study pulun2 . Nak buat nota . Nak siapkan latihan . Nak bagi tumpuan dekat kelas pon .... alahai~ Dah tu kenapa aku amek sains ? Honestly , dari sekolah rendah aku lembab . Susah betul nak masuk. Walaupon aku dapat 6A masa PMR tapi aku macam tak bangga sangat . Aku rasa .. aku top 10 kod tahun lepas *perasan* . Ye lah , aku ni tak macam budak 6A .Kawan-kawan aku yang dapat 5A ke bawah pulak yang cerdik.


Kedudukan aku dalam kelas masa ujian 26/30 !! 5 terakhir . Gila kan . Yang pertengahan tahun , aku dah kumpul 4 gagal !! Sampaikan aku terfikir , budak2 sekolah lain jawab kertas soalan macam tadika punya ke . k . Tak logik . Aku tengok , markah budak2 sekolah lain tinggi2 sedangkan sekolah aku so so ok ! Honestly , 2 bulan pertama aku tak belajar sangat . Kerja nak berangan je . Freshie yuck ! April-Jun aku belajar macam biasa tapi tak sungguh2. Adakah aku sedang honeymoon ?


Warghhh !!! someone tolong maki aku . k . tak puas lagi . Tolonglah~ . k . Jangan maki . Hati aku ni lembek je . Makkkkk Ayahhh tolong marah akak . Tolong hanger tangan ni . Tolong cubit kulit ni . Tolong tonjol kepala ni . K . Tak baik tonjol2 kepala . huhhhh ....




Aku malu nak cakap . Tapi aku akan usahakan untuk kredit subjek sains tulen. Yup ! Aku akan usahakan untuk dapat B+ ke atas untuk 4 subjek asas . Tapi , subjek kira2 ? nangis . Aku tak suka nombor . Aku tak suka kira2 . Aku tak suka duit . Duit buat aku boros . Benci kedai jajan . Benci makanan kantin . Benci van putih depan sekolah . Benci kedai makanan . errr nangis . Nak tahu tak , aku pernah nangis sebulan sebelum UPSR dan aku pasti aku akan nangis jugak sebulan sebelum SPM . Alasan yang sama . Nombor !!


Aku ... aku ... aku ... fuhhh. Aku takut Hari Perjumpaan Ibubapa and Guru . Aku takut cikgu cakap

" sulaika ni kat kelas tak nak belajar sangat . Asyik berbual je kat belakang tu . Homework pon tak siap . Cikgu2 dah complain markah dia . Rendah!! Saya ni .... saya ni dah penat menegur dia . Suara dia ketawa boleh sampai meja guru yang kat depan ni . Padahal dia duduk paling belakang" .

 Walaupon mak aku dah tahu perangai aku kat sekolah =.=" . Aku pon takut kalau mak cakap " sulaika tu kat rumah tak nak belajar sangat . Asyik main internet. Penat saya membebel , cikgu. Apa lah yang patut saya buat lagi? lipat kain , basuh baju , sapu rumah pon malas "


Takut ~



Aku macam binatang ni ke ? Eh takkkk . Binatang ni bagai lembu di cucuk hidung . Kalau aku kene cucuk .. dekat situ jugak aku tampar . Jangan ingat aku lembek , aku tak boleh buat ~ k . Aku memang tak boleh buat . Booooo ~



0 comments on "Aku bukan budak pandai pon :P"

Post a Comment

 

IKA SULAIKA Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal